Follow-Follow

Jun 11, 2011

Cabaran Hebat Bagi Akuh oooo !!

[Balik Tawau Punya Story]
Sgt borink,1 rumah ne skang sebok tngok Bola...aku tngokla skli,sambil menunggu2 spa yg menang... so aku post la somthng utk d jdkn, bacaan tau mengisi keboringan ku saat ini..story2 bah.

Cer kali ne, aku mau crta soal hari malang ku.., membuat aku x bole tidur 1 mlm.. ha ha ha..cer nya kayak gini, cuti sem sdh menjelma.. di c2 la aku akan gelisah x tentu psl ... knpkah?? Sbbnya aku akan takut blik 1 org

ha ha ha...memandangkn kwn2 yg sllu balik ma aku 2...suma terasing2 sdh d sbbkn posting ..

Tp untngnya, aku ada kwn yg temennin..c miss putih..tp,,tetiba plak kwn aku ne berubah

pikiran,,sbb dia X dpt blik twu,sbbnya ada kerjaan yg harus dilaksana.. mau 2nggu dia, mungkin lma lg.. so aku decide dgn memilih sngup pulangnya 1org..

D situ hati ku berdegup kencang, aku trus gabra.. c kudit jadi sasaran @ qiwi marock paragos... mendengar keluhan ku saat e2..hihihi dialah yg sgt2 memahami aku, fhm karenah ku..mengerti apa perasaan ku saat e2...

Honestly, suma benda insya-Allah aku bole handle..tp lau bab2 seprti ini..aku surrender... btl!...dri dlu till now aku memang takot hal2,jlnnya 1 org... aku bole naik gilaa..memikirkn..dan akan mencari apa jua cara utk memenangi hati sendri..lebih kurg kasi senang ati sndri la crtanya ne..

Bertarikh 1 june 11. Ketika ini aku d rumah c kudit..stay sna, mlm tue.. aku masi steady, blom pkir sgt soal blik.. sbb binggung x binggung.. sma ada mau blik awl tau snggup tunggu c putih.. ahh aku ketepikan dlu soal e2.. aku menyibuk kan diri, menyelonggkar suma buku yg ada d rak c kudit.. berkenan di hati ku melihatnya, kbnykn pon buku tourism punya...sbb kkak dia kn bekas graduan uitm... seronok pulak ku bca2 buku 2. klu bole d putar kembali msa ingin ku tukar kos yg lebih rilek mcm tourism, mayb kos lain..hihihi

Keesokan hari, mula sdh ku bepikir2,

Aku- kudit mcmn ne,dgn spa ku balik... ? x balik ssh balik pon susah....!!! aku buntu!!....

C kudit- sbr ekin (nma yg kebiasaan c kudit memngilku), jgn ko risau ko bt mcm besa ja..belajar smpi bila mau takut..

Aku- kudit ko tau jg kan..suma hal aku ok..tp lau bab2 bgne huh..mcm dugaan yg hebat yg harus aku tempuh...aiseimen..

C kudit-jgn risau aku teman kau bha...

Aku-yala teman, tp bkn teman aku smpi twu..hihihi tp nnti lmbt mcmn..???

Sbb tym 2 aku decide sdh aku mau blik ari jumaat...03 june 11.. tp mls mau p beli tiket .so tiket blom ada lg, duit pon kuar atm lg.. tym 2 kn aku d umah c kudit, aku mau p umah kkak d putatan..mls nnti menyusahkn..huhuhu

Mlm khamis 02 june 11..tym ne aku btol2 teda mud... c kudit syok2 tngok tv.. besa her febret channel [ NORA ELENA ] aku plak d biliknya.. tenang kn pikiran,sekali masi jg memikirkn benda yg sma, yg bg org lain seperti kmu pembaca, e2 perkara kecil kan..?

Sbbnya!! Npa aku ssh hati hal2 bgne??? Pertama, aku takot siapa yg bakal duduk sblah aku.. 2) lelaki ka pompn ka .if lelaki matik..lau miang mcmn??? 3) aku akan borink dan merasaa kelihatan sgt “begok” klu sndrie2..teda kwn...

huhuhu

..Cont...tym d bilik kudit 2, aku Cuma bca buku jak ... trus c kudit msg...

Kudit-x tngok Nora Elena ka?

Aku- x lah,mls.. aku mau bersendrian, let me think wat gonna happen tomorrow...hihi

Hahaha, ne lah aku, benda kecil mcm 2 pon aku besar2 kan shngga memeningkn dri sndri..x pa, lma sdh ku x berperasaan sprti ini...:P mlm tue aku btl2 x dpt tdor ...shngga, alarm phone aku mengejut kan aku d subuh hari.... set bngun 5.30a.m, skli tngok bngun lewat 5 min..huhuhu.. berat bdan mau bgun... skli hati berkata “berserah jakla apa yg terjadi hari nie, berdoa semoga Allah permudahkn segala urusan aku hari nie ,amin”.. tettet

Aku gabra lg,,

Aku-KUDIT!!!!! Adakah atm ka 2 ya sna??

Kudit- menjwb penuh yakin x yakin, sbb kmi sndiri pon x pasti.. ada tuh jgn risaulah

Aku- ee kudit lau ndakda mcmn, sdh la lmbt sdh ne..x penah ku p terminal lmbt mcmne..huhuhu...[ aku tetap gabra] wlu c kudit dgn tenang dan santainya dia.... dgn gaya c kudit mcm 2.aku pon ekut santai... wlupon x 100%..hihi

Aku mula cemas, besiap dgn secepat mungkin,ku cari2 mn c kudit??aouw, c kudit sempat2 lg buat secawan minuman tuk aku, dgn brpa kping biskut

Aku bnyak songgeh lagi... [ ee kudit, ko bygkn la lmbt sdh ne , nnti x da atm lg mcmn?? ]

Kudit- sbr bha ekin..ko ne...

Hahah aku tenang blik, blik besabar dgn hati tawakal jak apa yg trjadi.. sbb dlm hati btl2 x yakin sdh ne... tp memandang kn c kudit sma ku tym 2,btl2 ku rsa safe.. sbb dia ne rilek jak tau..x bnyak songgeh mcm aku ne..hihihihi well..:P

So, aku minum la smbil berdiri x mau duduk pon.. biskut langsung teda ku sentuh,minuman 2 pon x habis..huhu

6.30 a.m, kmi btl2 kuar dri umah 2,, bejln smpi prhentian bus... jam sdh pukul 6.45 gitu...uik ndak tenang lg ati ku..aduik mcm ne..x smpt la ne..tiket pon blom beli lg. Sbb aku x rancang pon akan blik ari jumaat 2..mls mau lmbt2 lg blik..

Sekali,nduk tekanan lg aku dgn kondakter dgn driver2nya skli... klu bole mau d anggkut suma org 2...mau lg tunggu smpi penuh.. ee geram... sbr2...masa mau jam 7 sdh...

Aku- kudit limpas sdh kali ne.. ko yakin ka [ aku menanya c kudit dgn x yakin ]haha sbb blo

m smpi2 lg..

Kudit- blom 2 , kejap lg....

aKu-ko yakin ka,?

Kudit- yakin bha, ko ne dri kecil lg ku limpas ne tmpt..ahahaha

Smpi d terminal, aku gabrah lg tym melintas jalan aku sempat2 lg menanyak makcik yg sma2 mau melintas.sbb kan kereta bnyak lalu lalang.

Aku-makcik d inanam ne , ada atm ka dekat2 sni..?

Makcik-x tau la jg ada di sana 2,

Aku-[ aku binggung bt seketika, then mula panik..sbb makcik tunjuk 2 pon mcm jau ja,bru x kelihatan atm nya..huhu na kudit teda....

Kudit-ada 2 kita cari...

Carii punya cari dpt sdh, punya aku boleh terlupa rupanya sna kn ada 7eleven..hahahah...ok dpt kuar duit.. lg pon duit yg ada mn cukup mau blik..nnti tetiba ada emergency case ka ..huhuhu

Trus direct p tungma punya counter, tp mungkin mn ada sdh jam sdh menunjukkn 7.15 min. sdhla tungma jln awl,sekali cina2 tu ckp, ada la ..trus dia sebok b'kol.. kmi tunggu jak...tp aku tnya kudit.. kudit tempt lain la...katanya snila ,ada sdh ne..

Trus org tungma 2 bha jln, trus dia tunjuk 2 ninja 2.. aku pon tekejut la...

Har! Naik itu!!...???? dia ckp bkn..u naik e2 uncle ,itu uncle bwa p sna bus..bus tunggu sana..

Naiklah aku,dgn hati masi nebes..apa akan belaku lepas ne..huhhu tp besyukur sgt2 jg...selesai mslh transport.. sblom naiknya aku d keta 2, ku pelukla teman ku c kudit..dgn pipi begeser pipi...

Aku-ee makasi kudit,lau teda kau mcmn la..

Kudit- ok bha..k take care..:)

Trus ku jln....

Naiknya ku d bus 2.. jln trus p belkng.. tym ku jln 2..ada 1 suara llki, mungkin tmpt duduknya, 3 tau 4 dri depan.. “uii lambat”

Dlm ati aku apa lg, geramlah.. klu bole mcm ku mau tampiling jak org yg beckp 2.. ntah spa la llki 2..huh! blom smpi d kerusi duduk aku 2, smpat lg ku bedoa dlm hati, moga2 org baik2 la duk sblh aku, n 1 hal lg. Aku sdh jangka mesti aku bkn duduk dekat tingkap.. sbbnya aku pling suka duk kat tingkap, n mang antra 1 perkara yg sgt aku suka iaitu bejalan jauh.. taulah jln balik twu p kk kk p twu ne..cantik viewnya..tenang lg.. ku tunggu2 jg saat ne, jln jauh, bagai kehidupan yg baru dgn dunia sementara..

Sekali pakcik2 duk sblah ku, bernombor kn antra 29-30.barisan kitaorg seblah kanan.huh jau sdh 2 genk d blkng..pling umm, dekat tandas... sgt mencabar kesabran ku tym 2.. pakcik 2 okla..dia tidur jak spnjang masa..so aku x takut la..lg pulak, aku sgja amik bag lappy aku 2,..letak menjadi penghalang kerusi kitaorg..ahahah...

So,dgn x belenggah lg, ku kluarkn la sstu utk menjadi peneman tau sbgai santapan ku dlm

perjlnan 2, lg pon sdh la teda kwn, broink lg 2...sekali menghilangkn rasa janggal..padulikkan org sekeliling, ku cba bt mcm dunia sdrie..hihihi.. sstu e2 adlh, buku Novel bertajuk “Cinta Rahsia” kamu sdh baca?? Klu sdh baca, wah skrg2nya kita sdh membca buku yg sma..hihihi... novel lama ne pon ku pinjam ma c kudit.

Sekali yg pling mengejutkn aku, bus tue berenti d kundASang..naik seorg llki..orgnya tinggi besar2 tp be muscle.. .trus aku bektaa dlm ati... “ee Coach” sulaiman... dia ne Coach aku tym d MSN.. trus aku purak2 x nmpak..nasib sblom 2 dia x perasan aku... lg pulak rmbut aku pendek dah..ahaha.. 1 hal npa aku x mau tegur, sdhla aku janggal satu2 org tym 2.. lepas 2.. aku masi blom pasti 2 coach ka x,sbb dah botak licin,bertopi ,be kaca mata hitam lg..aku pon knl x knl la..dia duduk, bersebelahan kerusi aku ,barisan yg sebelah kiri,di belakangnya..hoho..

Ahh, aku hiraukan jak, dulu..trus kn membca novel 2 td..hebat jg novel tu..bt aku tersenyum sdrie haha..tp ku tahan..lol..tkut org prasan... x pasal2 org sngka ku x siuman..ahaha

Ok bus berhenti lg, d ranau, rupanya pakcik sblah aku 2 yg trun sana.punya gembira dlm hati ku dpt duduk dekat tngkap..hahah dush! Tym pemindahan tmpt duduk, trus pen aku jatuh, aku amik lah,n ngam2 c coach aku 2, org yg duk dkat dia 2 pon trun ranau,so dia pon mau

pemindahan seat la mayb dia btl2 tetngokla aku sdh 2..sipi ku mcm rsa dia ttngok aku..ntah dia knl tau x...aku pon lngsung x pndng dia..,takut dia prsan...nnti x psl2 aku d ckp sumbung,..x menyapah..huhuhu kn? Lg pon ku masi x pasti doh..

Duduklah sdh aku d sblh tingkap 2, skli bru jak ku mau tenang2..aduik, lelaki mn lg la yg duk sblah aku ne..stress aku d buatnya... langsung ku x pandang rupanya.huhuhu..tp nmpak dri sipi2, em umur2ran aku jg la..masi muda lg... bedoa lg moga2 diam jakla llki ne, jgn bnyak songgeh itu ini..huh!..

Smbung lagi ku bca novel 2, n kengkdg ku tidur2 ayam...tp lebih2 la plak llki sblh aku ne..tidur bkn alng2... mau ckp sengaja x jg... kepala x pandai control... mau jatuh x jatuh jak kepalanya 2 d bahu aku.. ee mau ku tampiling oo.. ada stu babak ne, syok2 ku menatap novel 2..d situ sebok jg kepala nya 2, hampir mau jatuh sdh d bahu aku..trus ku ckp lg dlm hati,, ee ne org ne bngun la kau, aku beckp sdri dlm ati--klu kepala nya jatuh d bahu aku ne..apa reaksi aku r..mau trus tolak n marah ka tau apa...aku binggung... gabra geram pon..ada bngun la kau, terpaksa aku menhimpit2 badan dekan jendela 2... kepalanya nya hampir terjatuh, trus dia tersedar membalik kan posisi asal.. tp jgn heran kejadian ini beulang2 ... nasib x da smpi ja

tuh btl2 d bahu aku..lau x. Aku marah kot..hihihi..

Mcm biasa , smpi cekpoint, aku binggung mau trun ka ndak ne... rsa mcm x mau pipis rsa mau pipis... ne la bikin ku mls sdhla 1 1 org..haihs..ahh ku p jak trun kejap, nnti x psl2 tenggah2 jln ku mau pipis plak...x la aku mau masuk tandas bus 2..uu bau nya kotornya..ya ampun...! hihi lega, n aku beli la jg somthng tuk d mkn..ku bli keropok2 jak..yg penting perut x kosong..:)

Nah, bus mau betolak sdh, aku teperasan, yg aku ckp mcm Coach aku 2,,naik..aku trus tngok tepat pada novel 2..spya klu pon dia 2 coach aku..x da slh n rasa beslhnya aku x tegur dia..sbb ku x perasan n x lihat dia pon..konon lah..hahaha

Smbil2 prjlnan, ku bemsg la dgn c kudit, citchat2...bgtau jg aku jmpa coach...haha..n mumy aku pon colling sja....smpi ka sdh , d mn sdh, sapa dok sblh aku.,ahaha =sbb dia pon tau..mslh yg pling bsr bg aku..hal sprti ini... :P

Sekali smpi, area LD x silap...ada kemlangan lg, huh trus masuk point pemikiran ku saat itu, jika aku pening aku akan stop bca seketika, tenang kn pikiran..point yg aku mksdkn mesti d fikiran aku x lain x bkn..mesti fikir sal kehidupan lampau tau sebaliknya..ne la topik yg aku kupas sndri tau be monolog sdrie..ini lah msa dan peluang yg jrng2 dlm hidup aku, akan ada klu2 tym sebegini..perjalanan jauh..berjln meronda alam..dengan roda yg berputar yg membawa kita ke 1 destinasi yg di tuju.... sesmpinya destinasi..kehidupan yg sementara itu tadi akan bertukar menjadi , kebisingan dgn hiruk pikuk kota..

Ok masih lg dlm perjlnan, trus tetiba aku terdgr 1 suara bercolling.n aku knl sgt suara 2..memang sah dia coach sulaiman..sbbnya,suara 2 ku knl sgt... garau2 mcm ramli sarip..ahahah lg pon sblom dia botak, rambut dia sejibik mcm ramli sarip..ahaah coach aku td, trun la sdh..dia trun.sna mostin..

N sesudh smpinya aku ke destinasi, turunlah aku, sempat jg konduk2 bus 2, usik.besala bha 2 kn..... turun jak..lesap sdh segala, ilham jg pemikiran yg ada spnjng prjlnan 2.. tp pengajaran dan pembahruan hidup tetap kan ku pegang.utk menjadi insan yg lebih baik dri sblomnya.... ok back to normal..no more fantasi yg ada Cuma realiti now..hihihihi.... go back home... J

Kesimpulannya : X ada yg mustahil ataupon sgt susah utk kita tempuh.. Allah itu maha mengetahui, x akan memberi kan dugaan di luar kemampuan hambanya.. dan aku besyukur sgt sbb, now, aku btl2 membt diri bole besa dgn hidup mandiri.. sprt perstiwa itu td... tp lau aku d bg peluang lg balik sndri2 boleh 2 boleh., tp tahap kerisauan masi ada baki 25%...tp aku akan cri 1001 cara terlabih dulu, jika teda redah la..ngee

ahahah tp x sangka aku boleh tempuh ne..btl ku ckp, slma ne, blik mn2 pon..lau prjnlnan yg jauh, mesti aku akan cari 1001 cara smpi selesai, tp kali ne btl2 teda cra sdh, tetap aku akan 1 org... cara terbaik, tawakal..dan keberanian e2 mesti ada... pengalaman hidup mendewasakn kita... J syukran....

- Dalam MODE Happy -

sorry panjang penceritaan..hahaha


I made this widget at MyFlashFetish.com.