Follow-Follow

Mar 3, 2011

Cont... Day 2- [ 24.02.11 ]

Now Part 1 punya story...
Di hari ke-2 ne cam besala, up in da morning jak trus mandi ,huh bkn alang2 genk air dia, air dari bukit ,waduh sejuk banget,ku merasa mcm mandi dgn air yg bercampurkan ais batu oo..hoho..sejuk gileerrr!!! tp aku merajinkn diri dgn x malunya memasak air panas sendiri, hihi.. nasib c acik nurul fhm kedaan.. [ syg acik nurul ] :P n den dun 4get breakfast must b taken .. important tuh..:P em kami gerak agak2 10.30 pagi kot... our journey takes about half an hour la tak lebih tak kurang..destinasi per1 yg kmi pegi adlh melihat lembu... ha ha ha..funnykan... tpi btl plak... bkn setakat lembu2 d'sna ganjil2 jarang korg tengok da d malaysia ne...only d sna jak,aku merasakan tym 2 mcm berada di New Zealand plak...xpyh la buang2 duit p jau2 d Sabah ne pon ada wa..ha ha ha.. Tp bg sesiapa yg X berapa berminat dgn keindahan alam ne.,. ku rsa korg x yala p, mayb korg pasti akan berasa boring.. tp bg aku..nope.. sbb aku mang PENCINTA ALAM PUNYA ORG..wlupon aku slh seorg pompn perosak dunia yg suka membuang sampah merata-rata.. chill..
har.. dia nela d owner of da house..n memang org ranau.. nurul nma d'beri tau nma manja yg lain kmi gelar acik nurul tau aku mengelarknnya ABG, duno becoz of wat story aku mngelarknnya dgn pngilan e2..ha ha ha,melekat till now..:) lupa da.. Nelah tempat yg aku maksudkn, tau dgn nma lain tempat ne di gelar MESILAU, aku wondering juga wat da meaning behind da name.. upanya MESILAU 2 adlh slh 1 nma kampung d ctu, den i was wondering lg, wat da meaning of MESILAU.. suma x tau,dan menjadi la suatu tanda tanya d ke-6-6 kami including me..ha ha ha.. ahh lantakla, biarla ia menjdi homework kmu org r.. bila turn kmuorg g sna..heihei siaplah sdh minuman hasil pemprosesan kilang itu,,I chose chocolate milk , Y ? d'sbbkn aku suka susu & coklat, so aku decide aku amik yg beprisa 2 in 1 punya drink..hahaha pintarkn aku. ku menyangka kmi dpt free2, RUPANYA,? pay RM2.70 huh! elle, maka kedai2 ku beli, murah pon dri harga asal..tp nvermind mayb coz, fresh kot,maklum la bru prosses jak trus kna pack.. wow, smpi sna kunuk, trep sejuk2 plak aku ne,, tp no wonder la mang sejuk giler, d+ lg kabus2 berkeliaran sna sini, if bole aku gapai n gengam sdh ku bwa blek umah..ha ha ha
d'sbbkn antra febret colour aku warna putih,so aku amikla gmbr lembu putih ini,bkn putih sbrgan putih,lau putih kotor..nono... i dun like..hoho i like lembu putih ini..:) Wah! beautiful scenery.. If pukul 3 pm, start la sdh proses pemerahan susu2 lembu betina ne,bepusu2,x sbr2la lembu2 ne mau perAh susu dorg 2,, kita jg yg free2 minumkn, so sygla lembu kita..:P
Merujuk gambar d atas ne lg sorg, full name, bkn imelda ahmad tp imelda samuing, lau imelda ahmad ada gaya dan bakat tersendiri, begitu jg kwn ku sorg ne, punya style n gaya yg tersendiri.tngokla 2, like diz pose, kdg2 dia feminin somtimes dia akan rock!!! n kdg2 aku akn memangilnya dgn nma malidung@taiko, Y taiko,? coz dia adalh slh sorg wanita yg pling kecil sdhla kecil cute lg, antra kitaorg d ostel 3-2-8A memang ngam la dgn gelaran taiko.. n dia la jg penceria suasana, tym holiday 2..
har ,berbalik pda certa d ats, ne c kudit ne kmi gelar dia assistant c taiko ne, sbb pa sbb dia wanita pling tinggi lampai d ostel kmi plak..ngam kn...:P dia ne jgla slh sorg personal photographer aku tym tue... ada bakat dia ne..cheng! Ne cam besa, taken by c kudit.. suka candid..but nice.. tanx kudit a.k.a Qiwi marock paragos.
har! remember, jan tiru diz pose..bhya..hoho

ne also candid..kudit2..huhu..ne tym dlm perjlnan mau pegi ke dream world while waiting detik jam 3,tuk pemerahan susu lembu 2..so kiteorg pla sna dream world, tuk menikmati jamuan makan..ceh... later aku crta..next pages..ok.. ne lagi 1 hal, abes my shoes is broken owredy.. hem pa x jln sna sni..dri Mesilau g dream world dri dream world ke Mesilau,x ka jau.. em tp xpa.. biar kasut broken tp perjlnan is enjoy... NOW DAY 2- PART 2 PUNYA CRTA.. Cont..lg... B4 kmi menungu perahan susu lembu jam 3 ptg, kmi jln2 la kejap d dream world sna, if kmu org g sna, kmu rsa mcm berada d awang2an la katakan, awan klu bole ko genggam ko genggamlah, sejuk lg..huhu sekali gus mau cri minuman panas, sejuk kan. sekali sorrooo makan!!!! dlm perjlnan 2, kmi tenmpak la plak 1 tempt mcm gaung..tp menjerit x bedenggung..haha..sempat2 kmi melepas kan segala persaan,mara ka sedih ka gembira ka apa ka... dgn scream,,,,ahhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! lepas 2010 dtgnya 2011.. lepas pertemuan dtgnya perpisahan... kira 3 bln lg kmi bersma..den ekut haluan msing2 lpas ne... Sampailah sdh..
e2 dia mereka dgn gayanya memilih menu...
woo..hot cofee... nyaman.. Bon Appetite...

NYAMAN..
CONT.. LG FINAL DESTINATION ON DAT DAY!
DAY 2- PART 3
[MEMORIAL PARK JDI TUMPUAN] Only 3 of us jak yg p tym ne, aku,puteh n qiwi dorg lain stay d keta, bap dorg dah bnyak kali dah p sni..
trep lg kunun, cm merasa berada d British punya garden.. Na ne lg 1 story,ntah dri mn ntah sorg mamat ne tercicir, interprem dlm gmbr ne, actually dorg ne ada 4 ka 5 org 2.. kunun sma la jg mcm kmi melawat2 kunun.. ngam2 org malaysia okla... jd pren la kunun..hahaha...
Melekat d batu..bgusla..x mau pulang...

Huh tamat la sdh al-kisah.. penat jg ku bt blog ne tp puas hati..hoho.... ne yg day 2 yg dpt ku kongsi ngan korg..see u again in the next episode... see yaa. Teman.. *_*

I made this widget at MyFlashFetish.com.